Utbildning för Konsument- och medborgarservice i Göteborg

Bild 4

Konsument- och Medborgarservice i Göteborg är en förvaltning som ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning, energi- och klimatrådgivning, hållbar utveckling samt Fairtrade City. Deras uppgift är att samordna service till medborgarna och deras målsättning är att underlätta för invånarna när de behöver kontakta staden.

Konsument- och medborgarservice har i år temat Kläder och Skor 2013 och mitt uppdrag var att föreläsa om och leda en workshop  om Hållbar utveckling i textilbranschen. Det var cirka 30 personer som samlats och det blev en kreativ eftermiddag med mycket diskussioner och förslag om hur vi kan agera för en hållbarare framtid.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.